Tuesday, November 11, 2008

selesai urusan

salam...
Rasa nye dah lama dah tak up date blog nih. Hmm bz menguruskan anak sedara aku yg baru nak posting jadi cikgu. hmm aku selaku ketua rombongan kena nguruskan dia daripada daftarkan diri sehinggalah anta dia sampai ke sekolahnya. dia dapat ngajar di SMK Taman Molek. dia ngajar matematik. Aku harap dia dapat jadik cikgu yang baik. selesai antakan dia lapor diri di sekolah jumpa pengetua, pegi pula ke rumah sewanya. dia menyewa bersama guru2 senoir bujang di situ. Alhamdullilah ada rumah sewa yang kekosongan. kalau tak susah jugak nak kena cark umah sewa tuk dia plak. Hmm dah siap tgk tmpt tinggal dia, dah ok semua aku tinggal dia di situ. Hmm sedey plak nak tinggal kan dia kat situ. Tapi itulah yang dinamakan pengorbanan demi tugas terhadap bangsa dan negara. Sib baik gak dia jenis independent dan pandai uruskan diri sendiri. Jadi lega sikit nak tinggal dia di situ. Nampak muka dia cam sedey je, bila aku ngan anak sedara aku sorang lagi(kakak dia) nak tinggal dia di situ. Tapi aku tahu dia boleh handle idup dia di situ. Lagipun dia dah ada kawan baru, guru yang sama daftar ngan dia. So menambahkan lega hati aku untuk tinggalkan dia. Jadi aku harap dia boleh jadi cikgu yang baik untuk anak-anak muridnya....

2 comments:

  1. Rupanya hantar anak buah..ingtkan uols balik bertunang tadi..mau kena pancung kepala ngan kak ema kalau tunang tak bg tau hehhehehhe

    ReplyDelete
  2. Eh... kalau kita nak tunang kena bagi tahu bos ek? Kenapa ek? kena ker? Kalau kita takde duit atau nak mintak naik gaji kena bagitahu bos gak ke ek? Kena ker? Ke tak kena? Kenapa ek? Isk... tak paham la kenapa kena macam tu.

    ReplyDelete